אז איך בעצם מעצבים קמפיין מושך ומסקרן?
בטח גם אתם נתקלתם לא מעט פעמים, באנשי שיווק שמדברים אתכם על מה שאתם צריכים לעשות ("תשווקו, וכמה שיותר!") או איפה כדאי לכם לעשות את זה ("באינטרנט, ברשתות החברתיות. זה מה שהולך היום!"). אבל האם כל זורקי העצות האלה, גם הסבירו לכם איך כדאי לכם לעשות את זה?
כולנו כבר הבנו שכיום אנחנו חייבים לשווק את העסק שלנו, אבל רובנו לא ממש יודעים איך לעשות את זה ולכן אנחנו שמים לנו רגל בדרך להצלחה.
אם יש לכם אתר אינטרנט או דף פייסבוק אתם חייבים להשתמש בתמונות מעוצבות ולהבין את חשיבות הטקסט הנלווה לקמפיין, על מנת לשווק נכון את העסק שלכם. חשוב שנזכור שהאינטרנט הוא מדיה וויזואלית והגולשים קודם כל מתרשמים בעיניים ורק אחר כך קוראים את הטקסט. לכן עיצוב תמונות מדויק הוא דבר קריטי וחשוב, לא פחות מטקסט מפתה ומושך.
עיצוב קמפיין מא' ועד ת'
השלב הראשון ושאינו קשור לעיצוב, הוא הגדרת מטרות הקמפיין המרכזיות, אחרי שעשינו את זה, נוכל לגשת לעריכה ועיצוב הקמפיין. שלב זה יכלול את בחירת כותרת הקמפיין, התמונה המרכזית והטקסט הנלווה לו.
בחירת כותרת מושכת
כותרת הקמפיין לרוב תהיה הדבר הראשון שיופיע בהפצה שלו באמצעי המדיה השונים (בין אם בהודעה טקסט או בפייסבוק) ולכן חשוב שהיא תהיה קליטה ומסקרנת. כותרת נכונה תגרום ללקוח הפוטנציאלי ללחוץ על הקמפיין ולהתחיל את תהליך ההמרה (פתיחת אימייל/צפייה בהודעת טקסט -> לחיצה על קישור -> צפייה בדף הקמפיין -> שיחה לבית העסק או לחיצה על 'אני מעוניין') ומטרתה לגרום ללקוח לצפות בדף הנחיתה של הקמפיין, שם הוא יוכל לבצע פעולות נוספות וליצור אתכם קשר.
בחירת תמונה עוצרת נשימה
בחירת התמונה המתאימה לקמפיין היא למעשה אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך, כי היא מהווה את הטריגר המרכזי ליצירת עניין בתוכן ולהתחלת הנעת תנועה לדף הנחיתה של הקמפיין. כמו כן בשליחה הקמפיין בערוצי ההפצה השונים, התמונה ממוקמת בדר"כ למעלה בדף הנחיתה ומספקת את הטון (ביחד עם הטקסט הנלווה בראשיתו), שיקבע אם הלקוח ימשיך הלאה לעיון בדף הנחיתה או שיוותר על התענוג. לכן ישנה חשיבות רבה מאוד בבחירת תמונה איכותית, מעוצבת ומדויקת, שתקדם את מטרות הקמפיין.
מיקום טקסט על גבי התמונה
על מנת ליצור הקשר ועניין, כדאי שעל גבי התמונה נצרף משפט קצר שיעצים אותה ויחזק את המסר שבחרנו להעביר. לכן חשוב שהמשפט שנבחר יתקשר לכותרת הראשית של התמונה ושהעיצוב הכולל של התמונה, יהיה נכון ומדויק. יש להקפיד על עימוד מדויק וסימטרי ולא להעמיס כמות גדולה מדי של טקסט - יחס טקסט נכון אמור להוות כ-20% מגודל התמונה.
פרטי הקמפיין (פרטים נוספים)
לאחר שמיקמנו את הכותרת ואת התמונה המתאימה, כעת ניגש לגוף הקמפיין. גם כאן המטרה היא להמשיך את המומנטום שיצרנו ולנסח את התוכן כך שיוביל את הלקוח לבצע את הפעולה הרצויה (לחיצה על כפתור 'אני מעוניין' , התקשרות לבית העסק, הצטרפות למועדון הלקוחות).
אם כבר אנחנו כותבים תוכן לקמפיין, כדאי שנעשה את זה נכון
1. גשו לעיקר: פעמים רבות כותרת הקמפיין תחסיר מידע, על מנת ליצור סקרנות ולעודד להגיע אל דף הקמפיין ('לא תאמינו איזה מבצע קיץ הכנו בשבילכם' ). שימו לב כי החלק הראשון בדף הקמפיין, צריך לתת מענה לסקרנות הזו ולפרט את פרטי המבצע העיקריים.
2. היו ברורים לגבי מהות המבצע: כאשר לקוח מקבל הצעה, באופן טבעי הוא שואל את עצמו כמה היא משתלמת, לכן מידע מפורט על מהות המבצע יחסוך ממנו התלבטות מיותרת. לדוגמה במידה וההטבה היא מחיר משתלם, כדאי לציין מהו המחיר לפני המבצע או אם מדובר במתנה, כדאי לציין את שוויה (מוצר X בשווי X ש"ח).
3. הבלטה ומדרוג: לאחר פתיחת דף הנחיתה נרצה שתשומת הלב תופנה לתמונה (שאמורה להוות את הגורם הבולט ביותר בדף הנחיתה) ובהמשך נמקד אותה למהות הדף. שימו לב כי מהות המבצע או הטבה, צריכה לקבל את המיקוד הרב ביותר בדף הנחיתה ולכן חשוב שנדגיש זאת, על ידי פונט גדול יותר וניגודיות או הבלטה של הצבע.
4. הקפידו על יצירת שרשרת ערך ברורה: בקריאת הפרטים שימו לב כי שטף הקריאה של הלקוח צריך לעבור דרך הצגת הבעיה/המחשת צורך -> הצגת הפתרון/מבצע -> למה דווקא אצלנו.
5. קריאה לפעולה: אמנם בקמפיינים שיווקיים לרוב נייצר מספר קריאות מובנות לפעולה של הלקוח, כמו כפתור אני מעוניין או התקשרות לבית העסק, אבל לפעמים נצטרך לייצר הנעה לפעולה מסוג שונה כמו לחיצה על כפתור הגעה, הפנייה לדף אחר וכו'. את ההפניות האלה חשוב להדגיש בצבע המנוגד לשאר הטקסט או בהבלטת הטקסט (שימוש ב Bold או בפונט גדול יותר).
איך אפשר לייצר קמפיינים אפקטיביים בקלות?
הפלטפורמה של ברודקאסט, מהווה מערכת ייחודית מסוגה לעסקים ובה תוכלו לקבל את מיטב התכנים והכלים לשיווק העסק שלכם. בעזרתה תוכלו ליצור ולהפיץ תוכן שיווקי דיגיטלי ברמה הגבוהה ביותר ישירות לדף העסקי שלכם, למייל ובהודעות טקסט למועדון הלקוחות. כמו כן, תוכלו לערוך ולעצב תכנים ויזואליים ברמה גבוהה, כזו שתאפשר לכם למתג את העסק בצורה מקצועית ומדויקת.
אתם כבר יודעים כמה זה חשוב לשווק את העסק ועם המערכת של ברודקאסט, אנחנו נעזור לכם לעשות את זה בקלות ובזול.
מאת נתי נדב
בעל תואר ראשון בתקשורת
עם התמחות בתחום הדיגיטל והרשתות החברתיות
コメント