top of page
צוות ברודקאסט

15 טיפים שיווקיים לעורכי דין שרוצים להזניק את המשרד קדימה

עודכן: 13 ביוני 2021

אם אנשים היו חושבים פחות על חילוקי הדעות ביניהם ויותר על נקודות ההסכמה ביניהם היו הרבה פחות עורכי דין, אבל נראה שזה ממש לא המצב ולכן אנשים שירותם של עורכי הדין תמיד יהיה מבוקש. אבל כיום הרשתות החברתיות והדיגיטל רק הולך ומתחזק בכל שנה שעוברת ואנשים מעדיפים לעשות הרבה דברים אונליין, עורכי הדין צריכים להתאים את עצמם להתפתחויות ולהתחיל לשווק את עצמם בדיגיטל ולא רק להסתמך על המלצות מפה לאוזן. עם זאת עדיין חובה לשמור על הרגשה אישית וקרובה ללקוחות. כי בסופו של דבר, אין אף אחד שישכור את שירותיו של עורך דין על סמך פוסט בודד בפייסבוק ולכן יש לחזק את המערך השיווקי שלכם גם באונליין וגם באופליין. אז החלטנו לרכז לכם פה 15 טיפים שתוכלו ליישם לגמרי לבד ואשר יוכלו לעזור לכם לשווק את עצמכם כעורכי דין, ללכוד את תשומת הלב של אלו שמחפשים את השירות שלכם באונליין ולהעביר את הטיפול לאופליין.

שיווק אונליין ואופליין לעורכי דין/ ברודקאסט

1. התמחות ספציפית זה אומנם די ברור שלכל עורך דין יש את תחום ההתמחות הספציפי שלו, אבל גם בטווח הזה חשוב שתבחרו את הנישה שאתם הכי טובים בה ואותה תפרסמו ותשווקו. ככה הלקוחות שלכם יוכלו לדעת שאלו הנישות שהם לגמרי אתם והם בכלל לא יתלבטו אם לפנות אליכם או לשירותים של עורך דין אחר. עליכם לטפח את הנישה הספציפית הזו במערך השיווקי שלכם, על מנת שכשהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו מידע בתחום, הם יגיעו ישר אליכם ולא יתבלבלו בעומס המידע הקיים ברשת.


2. ייחודיות כמו שכולנו יודעים, יש הרבה עורכי דין בארץ ולכן אתם צריכים לבדל את עצמכם מול המתחרים הרבים שיש בשוק ולהיות שונים מעורכי הדין שאתם מכירים או מאלו המציפים את הרשת. תנו ללקוחות שלכם את האפשרות למצוא את ההתאמה מדויקת עבורם, תחושה של שירות אישי ומיוחד והמלצות שמתאימות לצרכים שלהם. חשוב שתעשו את זה כבר מהרגע הראשון בו נוצרת אינטראקציה עם הלקוח בין אם בטלפון, באתר האינטרנט או פנים מול פנים.


3. הבליטו את הערך הנוסף כעורכי דין, הערך המוסף שאתם מציעים ללקוחות שלכם, נמדד הרבה פעמים מעבר לייצוג המשפטי שאתם מציעים ולכן חשוב שתבליטו אותו. ככל שתהיו יותר אמיתיים - תייצרו קירבה אצל הלקוחות שלהם, תעזרו להם להבין שאתם שם בשבילם ותיצרו אמון מולם, כך תהיו יותר מבודלים ומיוחדים משאר המתחרים בשוק.

4. לכו על המורכב קייסים פשוטים ויותר נפוצים כל עורך דין שמסיים לימודים יכול לייצג, לכן אתם צריכים ללכת על המקרים המסובכים והמורכבים יותר. המיוצגים שלכם כנראה גם יסכימו להוציא יותר כסף כשמדובר במקרים מסובכים ומורכבים יותר ואילו במקרים פשוטים יותר הם ילכו על הזמין, הפשוט ובעיקר הזול.

5. תעשו פילוח שוק חשוב שתחלקו את קהל היעד שלכם לשניים, אלה עם יותר כסף מאשר זמן ואלה עם יותר זמן מאשר כסף. אתם צריכים לשאוף ללכת על הלקוחות שיש להם יותר כסף מאשר זמן, כי לקוחות מהסוג הזה מחפשים עורך דין שיוכל להתמודד עם הרבה מאוד סוגיות משפטיות שהם נדרשים אליהם (וגם לרוב הם ידרשו ליותר), מבלי לנסות לפתור שום דבר בעצמם.



6. תגובות אמיתיות חשוב שתצרו מוניטין גבוהה למשרד שלכם, כזה שמבוסס על פידבקים של אנשים אמיתיים. לכן חשוב שתאספו כמה שיותר תגובות חיוביות של לקוחות קיימים שייצגתם, שיכולו לספר ולשתף בחוויה והשירות שהם קיבלו ממכם. אחרי שאספתם את התגובות השונות, חשוב כמובן להבליט אותן בכל הפלטפורמות הרלוונטיות, באמצעות עיצוב מקצועי ומלוטש כפי שניתן לעשות בקאנבה \ Canva, פוטושופ \ Photoshop או באמצעות מערכת השיווק של ברודקאסט \ Broadcust.

7. אתר אינטרנט מקצועי להרבה מאוד עורכי דין יש אתרי אינטרנט, אך לרוב הוא לא משרת אותם כראוי ונראה מיושן ולא עדכני. חשוב שתשימו לב שהאתר שלכם מעוצב היטב, נקי ופשוט לתפעול, שיש בו הרבה ידע מקיף ושימושי בתחום ההתמחות שלכם ואזור הנעה לפעולה בולט, המאפשר ללקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים וליצור אתכם קשר במהירות. חשוב שתוסיפו מידע מקצועי ועדכני לאתר בצורת מאמרים, חדשות או בלוג, שיאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להבין שהאתר חי ונושם. אחד הייתרונות המרכזיים שבאתר העסקי של ברודקאסט הוא שהוא מתעדכן באופן אוטמטי עם כל תוכן שאתם מאשרים

8. תהיו נגישים גם כשאתם לא נמצאים משרד חשוב שתישארו זמינים ומחוברים, על מנת לאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר טלפוני במידת האפשר או לפחות להשאיר לכם הודעה בפלטפורמות הדיגיטליות השונות.

9. התחברו לפייסבוק מומלץ שתפתחו דף עסקי ייעודי בפייסבוק, שם הלקוחות שלכם יוכלו לכתוב ביקורות ולשתף חוויות מהשירות שלכם. בנוסף, בדף הפייסבוק תוכלו לעדכן בקלות פסקי דין ומידע מקצועי רלוונטי, שיכול לעניין את הלקוחות שלכם. חשוב שתשתפו את הלקוחות שלכם בתוכן איכותי וטיפים מעניינים ולא רק תשווקו ותנסו למכור, זה ייצור הרבה עניין ואמון בקרב לקוחות פוטנציאליים.

10. שלבו בין פלטפורמות במידה ואתם מקדמים את המשרד שלכם בכמה פלטפורמות שונות, חשוב שתזכרו לקדם את כולם במקביל ואף לשלב בין הפלטפורמות השונות. תוכלו לדוגמה לפרסם באינסטגרם ובמקביל לשתף את אותו הפוסט בפייסבוק (אך לא כדאי לעשות זאת כל הזמן). בנוסף אופציה טובה נוספת לקידום המסרים שלכם היא שליחת הודעת סמס אישית לנייד של הלקוח או עדכונים שיגיעו ישירות אימייל.

11. מערכות דיגיטליות מתקדמות חשוב שתשתמשו במערכות מתקדמות כדוגמת המערכת של חברת ברודקאסט, שיאפשרו לכם לבחור ממגוון תבניות מוכנות שבאמצעותם תוכלו ליצור קמפיינים ודפי נחיתה איכותיים, מעוצבים וקלים לשימוש. כך תוכלו לתת למערכת לעשות את מרב העבודה השיווקית בשבילכם ואתם תוכלו להמשיך להתמקד במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב - לטפל בלקוחות שלכם, מבלי לוותר על שיווק העסק .

12. מהירות תגובה ברגע שלקוחות שואלים שאלה או כותבים תגובה בדף העסקי בפייסבוק, באינסטגרם או באתר, בין אם היא טובה הוא רעה, עליכם לזכור להגיב כמה שיותר מהר וכמובן לשמור על שפה מכובדת ומקצועית. תשובה טובה ומקצועית לפעמים תשכנע את הלקוח במקצועיות שלכם או תרכך לקוחות מאוכזבים. בנוסף, האלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם, אוהב תגובות מהירות, כי זה מעיד על פעילות בדף ולכן זה גם ישפר את החשיפה שלכם.

13. אל תמכרו עסקאות , תמכרו מומחיות עורכי דין רבים מפרסמים כי אצלם תמצאו את העסקה הכי טובה, אך בפועל קשה לנו לפעמים לנצח דילים זולים שלא נוכל לעמוד בהם. לכן עליכם לשנות את המסר שלכם ולמכור את עצמכם בתור עורכי דין ממומחים בתחומכם ולקדם את השירות אישי שאתם מעניקים למיוצגים שלכם ולא דווקא להבליט את המחיר שאתם גובים.

14. צרו שיתופי פעולה הקשר העסקי עם עורכי דין אחרים שקשורים באופן ישיר או עקיף לתחום הוא מאוד חשוב. שותפות עסקית נכונה עם עורכי דין נוספים, יכולה לעזור לכם להגיע לשווקים חדשים, ללקוחות חדשים, לקבל רעיונות של חשבתם עליהם וכו'.

15. תהיו מוכנים לשינוי החיים דינמיים, במיוחד בימינו ולכן עליכם להיות פתוחים לשינויים וללמוד על שיטות העבודה השונות שיש בשוק. אתם צריכים להיות מוכנים להסתגל ולאמץ דרכים חדשות ולהשתנות בהתאם לסביבה, בלי קשר לוותק שלכם בתחום בתור עורכי דין.


תזכרו שאתם מייצגים בני אדם, שרוצים להרגיש את האדם שמאחורי המקלדת ולכן השיווק שלכם כעורכי דין חייב להיות אמין, אישי ומקצועי. מרגישים שקשה לכם לעשות זאת לבד? אנחנו מזמינים אתכם להיכנס

למערכת של ברודקאסט, שתאפשר לכם לייצר תכנים ולשווק בקלות ובמקצועיות.


עדי סלע

מאת: רועי גריסרו


מנהל תיקי לקוחות בחברת ברודקאסט

מומחה ברשתות חברתיות ופרסום דיגיטלי.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page