איך להתנהל ומה לעשות אם אנחנו עושים מאמצי פרסום ועדין לא מקבלים מספיק לקוחות לעסק
יש לכם תחושה שפשוט עשיתם את כל מה שנדרש, פרסמתם פוסטים, פעלתם בכל ערוצי המדיה החברתית שאתם מכירים, ובכל זאת הלקוחות לא מגיעים? זה יכול להיות מתסכל, אבל אל תוותרו! הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לראות את האור בקצה המנהרה.
מחמאות והערכה
ראשית, הכירו במאמצים הגדולים שעשיתם עד כה, כנראה שעשיתם הרבה פעולות שיווקיות שונות ולכן עברתם ולמדתם הרבה נושאים חשובים, אז עצרו לרגע ותגידו לעצמכם כל הכבוד על הפעילות המצוינת! היכולת שלכם להמשיך ללמוד, לפעול ולהתקדם היא חשובה. חשוב לעצור ולהתבונן איפה הייתם לפני שהתחלתם לפרסם. כיום, יש לכם הרבה יותר הבנה וכלים בתחום השיווק. לדוגמה, אם אתה סוכן נדלן או עורך דין שהתחיל בלי ידע בשיווק דיגיטלי והיום יש לך נוכחות משמעותית באינטרנט - זה הישג גדול! הפעילות וההתמדה שלך הן שמובילות להצלחה בתחום זה.
"המסע לאלף מייל מתחיל בצעד אחד." - לאו דזה
טיפ פרקטי: המשכו להקפיד על עשייה יומיומית ורציפה. כל צעד קטן מקדם אתכם בדרך להצלחה הגדולה.
שיקוף הדרך שעברתם
תזכרו שעד כה יצרתם תשתית שיווקית חזקה, שתשרת אתכם בהמשך לצורך חיזוק המלצות מפה לאוזן, צברת מוניטין ובנית קהל חם ומעוניין. כל אלה הם חלק חשוב מהתהליך לקראת ההצלחה. לדוגמה, אם אתה יועץ נדל"ן, היית צריך לבנות תשתית של נכסים דיגיטליים כמו אתר, דפי נחיתה ורשתות חברתיות. כעת, יש לך בסיס טוב לפעילות שיווקית. השקעת ביצירת קשרים ונטוורקינג, וזה מתחיל להניב פירות.
"רומא לא נבנתה ביום אחד." - פתגם עממי
טיפ פרקטי: צרו דוח התקדמות חודשי שבו תוכל להראות את ההתקדמות שבוצעה ואת היעדים שהושגו עד כה.
זכרו שמדובר בתהליך שנמשך זמן
שיווק הוא תהליך שנמשך זמן, ובכל תחום עסקי יש טווחי זמן שונים בהתאם לתחרות ומיקוד קהלי היעד. חשוב להמשיך בעשייה נכונה ולהתמיד לאורך זמן. הנה כמה סיפורי הצלחה כדי לתת לך השראה ולהראות שזו הדרך הנכונה. לדוגמה, עורך דין חדש לא תמיד יזכה לשפע לקוחות בחודש הראשון אלא יבנה מוניטין וביקורות טובות לאורך זמן. הסבלנות והנחישות הן המפתח להצלחה בעולם השיווק הדיגיטלי.
"סבלנות היא מעלה." - פתגם עממי
טיפ פרקטי: קבע מטרות קטנות וברות השגה לכל חודש, וחשוב על ההצלחה כמרתון ולא כספרינט.
הבהרה ובדיקה מה נעשה
כדי להמשיך ולשפר, חשוב לבדוק בדיוק מה נעשה עד כה: מה בדיוק עשית? כמה פוסטים פרסמת? באילו ערוצים פעלת? ניתוח ודיוק יאפשרו לך להבין מה עובד ומה אפשר לשפר. למשל, אם אתה צלם אירועים, כדאי לבדוק אם הפוסטים שאתה משתף באמת מושכות את קהל היעד שלך. האם יש בהן קריאה לפעולה? ייתכן ויש צורך לבחון את התוכן מחדש ולשפר את המסרים שלך.
"ידע הוא כוח." - פרנסיס בייקון
טיפ פרקטי: עשה שימוש בכלי ניתוח דיגיטליים כמו Google Analytics כדי לקבל תמונה מלאה של הביצועים שלך.
השוואה לקולגות ומתחרים סביבך
השוואה עם אחרים בתחומך יכולה להיות כלי חשוב להבנת הפרקטיות השיווקיות שעובדות לאחרים והתאמה שלהן לפעילות שלך. רואים את ההתקדמות שלך? אתה בהחלט מתקדם ומדביק את הקצב בצורה מצוינת. המשך כך! למשל, אם אתה מדריך כושר אישי, השוואה עם מדריכים אחרים יכולה להראות לך שאתה בדרך הנכונה ושיש לך עוד לאן לשאוף. לראות איך המתחרים שלך מתמודדים עם האתגרים יכול לתת לך רעיונות לשיפור והתמקדות.
"השוואה היא גניבה של אושר." - תאודור רוזוולט
טיפ פרקטי: קבע פגישות תקופתיות עם קולגות בתעשייה לשיתוף רעיונות והתייעצות.
השלמת פערים וחוסרים
אם ישנם תחומי פרסום נוספים שטרם נגעת בהם, כדאי לשקול לפעול גם בהם: אינסטגרם, לינקדאין, שימוש בסרטונים, דפי נחיתה, שיתופים בקבוצות, שימוש ב-CRM, ובאתר העסקי שלך. חיזוק מילות מפתח לשיפור SEO, חידוד מסרים שיווקים והתמקדות בתכני קידום מכירות יוכלו לעזור אף הם. לדוגמה, אם אתה פסיכולוג או סוכן ביטוח, אולי כדאי לבדוק האם יש לך נוכחות מספקת בלינקדאין. פעילות ברשתות חברתיות מגוונות יכולה להביא לחשיפה רחבה יותר ולקוחות חדשים.
"התמדה היא אם ההצלחה." - פתגם עממי
טיפ פרקטי: בחר ערוץ שיווק חדש אחד לחודש שבו תתמקד ותבחן את תוצאותיו.
עלות-תועלת ו-ROI
כדי למקסם את התוצאות, חשוב לבחון את האלטרנטיבות ולוודא שהמהלכים הנוכחיים מביאים ערך מקסימלי. לדוגמה, אם אתה בעל חנות פרחים, כדאי לבדוק אם ההשקעה בפרסום ממומן במדיה החברתית מביאה לך תוצאות מספקות ביחס לעלות. אם אתה בתחום המסעדות או הקוסמטיקה חשוב לזכור לפעול גם מול הלקוחות הקיימים ולהחזיר אותם לרכישות נוספות, הערכת העלות-תועלת תאפשר לך למקד את התקציב שלך במקום שמניב את התשואה הגבוהה ביותר.
"כסף הוא רק כלי. הוא יקח אותך לאן שתרצה, אבל לא יחליף אותך כנהג." - איין ראנד
טיפ פרקטי: ערוך הערכת ROI חודשית לכל אחד מערוצי השיווק שלך והתאם את התקציב בהתאם.
זכרו ! המסע של תהליכי הפרסום והשיווק שלכם מחולקים ל 3 שלבים מרכזיים:
"סידור הבית" – בניית התשתית השיווקית. יש לוודא שהאתר שלכם מכיל את כל המידע, עובד חלק גם בנייד, שהנוכחות שלכם ברשתות החברתיות מקיפה, מעניינת ומושכת, ושהלקוחות הפוטנציאלים שלך יכולים למצוא אתכם בקלות ומבינים מה הערך שאתם יודעים לספק להם, מה השירותים המרכזיים ולמה כדאי להם לבחור דווקא בכם
"הזמנת האורחים" – הפצת ושיתוף התכנים והגעה ללקוחות פוטנציאליים. לפרסם תוכן מעניין, לשתף תכנים בקבוצות בפייסבוק ובקבוצות ווצאפ רלוונטיות, לקדם ולנהל קמפיינים ממומנים ולתקשר עם הקהל.
"טיפול באורחים" – ניהול הלקוחות ושימורם. לדאוג שכל לקוח יקבל את תשומת הלב הראויה, לענות לשאלותיהם ולוודא שהם מרוצים ולשמור איתם על קשר מתמשך לאורך כל תהליך המכירה וגם לאחריו כדי לגרום להם לרכוש שוב או להמליץ עליכם ללקוחות נוספות. שלבים אלה מאפשרים יצירת קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות ובניית אמון ומוניטין.
> "המטרה היא חלום עם תאריך יעד." - נפוליאון היל
טיפ פרקטי: בנה תוכנית עבודה לשנה הקרובה, חלוק אותה לרבעונים ובצע הערכות תקופתיות.
קידום ממומן
לאחר שבנית תשתית חזקה, אפשר לשקול חיזוק נוסף באמצעות קידום ממומן. כך ניתן להשיג תוצאות מהירות יותר ולהגיע ליותר לקוחות. לדוגמה, אם אתה בעל קליניקה לרפואה אלטרנטיבית, קמפיין ממומן יכול לעזור לך להגיע ליותר מטופלים במהירות וביעילות. קידום ממומן מאפשר לך למקד את הפרסום לקהל יעד מדויק ולהגדיל את החשיפה שלך לקהל הרלוונטי.
"ההצלחה דורשת עשייה מדויקת." - פתגם עממי
טיפ פרקטי: למד על כלים כמו Google Ads ופייסבוק אדס וקבע תקציב קטן של 50 עד 100 שח ביום לניסויים של כשבוע עד 10 ימים בשלב הראשוני.
השיווק הוא מסע מתמשך. עם התמדה, שיפור מתמיד ופעילות חכמה, התוצאות יגיעו לבסוף! אתם מוזמנים להכיר את מערכת הפרסום של ברודקאסט שהיא המערכת עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום המאפשרת לכל עסק מכל סוג ורמת ידע לנהל בעצמו פעילות פרסום דיגיטלית מתקדמת, ברמה הכי גבוהה שיש.
מדובר במערכת פרסום המוגדרת כ Marketing As A Service שניתן להירשם אליה ללא עלות ממש בחינם ולאחר מכן אחרי שמכירים ומבינים איך לעשות בה שימוש להצטרף באופן לאחד המסלולים המשלמים כמנוי חודשי, וכך במחיר סולידי ונגיש, לבצע פעילות שיווק מקצועית, תוך כדי חסכון של אלפי שקלים ממחירי השוק המקובלים.
מה שמיוחד במערכת הפרסום של ברודקאסט, הוא שמדובר בפלטפורמה שמבינה ומכירה היטב את התחום שבו העסק פועל ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת, משולבת AI, היא בונה פעילות שיווקית המתאימה לתחום העיסוק ומייצרת באופן אוטומטי לגמרי תכנים שיווקיים מקצועיים שנוצרים עם המיתוג, הלוגו ומכלול פרטי העסק ולמעשה מוכנים להפצה מיידית ללקוחות, בכל הערוצים הדיגיטליים בלחיצת כפתור.
Comments