השפעת התוכן על הצלחת שיווק העסק
top of page
  • עידן מנשה

השפעת התוכן על הצלחת העסק


תוהים אם המודעה שלכם בפייסבוק עובדת? מתלבטים איך יוצרים מהלך שיווקי מנצח?

הוצאתם מבצע חד פעמי ומשתלם לקהל הלקוחות שלכם לקראת החג (בסגנון "בעל הבית השתגע") עיצבתם מודעה עם תמונה מתאימה, פרסמתם ברשתות חברתיות, השקעתם סכום כסף לא מבוטל ויצאתם לדרך, זה הקמפיין הכי מושקע של בית העסק עד היום ואתם בטוחים שהוא יניב פירות ויגרום להמוני לקוחות להגיע...אבל הזמן חולף ושום דבר לא קורה!

נראה שטיפלתם בכל הקצוות אז מה הסיבה שהקמפיין לא ממריא?!

ברודקאסט - מהלך שיווקי מנצח

בעלי עסקים בטוחים שמהלך שיווקי אחד גדול ומבצע משתלם ללקוחות יראה תוצאות מרשימות באחוזי מכירות, לרוב המציאות מראה אחרת, אך יש לזה הסבר ואפילו פתרון!

כדי להשיג את ההשפעה המקסימלית מכל קמפיין ישנו תהליך שיווקי שלקוחות העסק נדרשים לעבור וזאת באמצעות הכרות עם מונח חשוב בשם מדרג ההשפעות - ההכרה והבנת עולמו של הצרכן. לפי מדרג זה הצרכן עובר שלבים/מדרגות של השפעה על לרגע הגעתו לשלב הרכישה שזהו בעצם השלב הסופי. כדי שלקוח יבחין במוצר שלנו יש צורך להיכנס לעולמו כמה שניתן, להבין ולדעת מה עובר במחשבותיו ומהו הסדר יום שלו, מי הוא הלקוח? מהם עיסוקיו? תחביביו? מעמדו? וכו'

למדרג ההשפעות יש מספר שלבים:

1. מודעות - ראשית אנחנו צריכים להיכנס אל תודעת הלקוח שלנו ולשם כך צריכים לחקור ולהבין מיהו הלקוח? מהם עיסוקיו? סדר היום שלו, תחביביו וכו, מידע זה הוא קריטי וחשוב על מנת להיכנס לתודעה שלו, לאחר שהבנו למי אנחנו מוכרים ואיך אנו מצליחים לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח עלינו להציג את עצמנו, מה אנחנו מוכרים? מה השקפת העולם שלנו? אם הלקוח מעולם לא הכיר אתכם או שמע עליכם רוב הסיכויים שהוא גם מעולם יקנה ממכם.

2. אהדה\העדפה - אחרי שביצענו את השלב הראשון בהצלחה מגיע שלב אהדה והעדפה. הלקוח הבין שהוא צריך את המוצר שאנו מוכרים אבל למה שירכוש מאיתנו?

בכל שוק יש מתחרים ומגוון אפשרויות, לעיתים אף זולות יותר, אז למה שיבחר דווקא בך? פה עליכם לבדל את העסק שלכם, את החוזקות שלו, מהם היתרונות שלכם על פני שאר המתחרים ושוב, למה שיבחר דווקא בכם? למעשה, כאן אנו פועלים על הפן הרגשי- מומלץ להוסיף ולספר סיפורי הצלחה, פידבקים שקיבלתם מלקוחות אחרים, שירותים מיוחדים שקיימים רק אצלכם. כל אלה יוצרים את תחושת האהדה וייתכן והצרכן יעדיף אתכם על פני המתחרים.

3. קניה\ קניה חוזרת - הגענו לשלב הסופי, וזהו שלב הקנייה. כל עסק רוצה שהצרכן יגיע לשלב זה- תשלום על המוצר, אספקה ונתינת השירות על הצד הטוב ביותר שיגרום לו להמליץ עלינו ואף להגיע ולרכוש שוב ושוב.

בכל אחד מהשלבים ישנו פקטור אחד עיקרי והוא התוכן!

בעזרת התוכן אנו יכולים ליצור מעורבות עם הלקוחות, הוא בעצם ספק המידע שלכם אל הלקוח. התוכן נמצא בכל מהלך שיווקי שיצרתם - החל ממאמר שהעלתם לדף הפייסבוק והועיל לחברים בדף העסקי שלכם, טיפ יומי שנתתם בניוזלטר החודשי בעסק או חידוש שקיים בתחום ואתם הראשונים לספר עליו ועד שדרוג מוצרים או שירותים קיימים שלכם.

התוכן הוא בעצם כלי נהדר לייסד קשרים חברתיים ואף לשתף את הצרכן בבניית המותג והתקדמותו. אם ניתן ללקוח תוכן איכותי שהוא יאהב לקרוא והוא יתייחס אליו כאל מידע חשוב, ביום שנרצה להניע לקוח כזה לפעולה הוא פשוט ינוע!

לסיכום, פרסום של תוכן פשוט באופן חד פעמי (כגון מבצעים\ דילים משתלמים ,קמפיינים עם עלויות הפצה גבוהות) במדיה החברתית אינה הדרך להשיג תוצאות חזקות ורלוונטיות לאורך זמן , יש לתכנן מדרג לפי השלבים במדרג ההשפעות ולעבוד צעד אחר צעד כדי למנף בצורה נכונה את הפלטפורמות הקיימות במדיה החברתית.

וכשמדובר בעסק שאין מי שיעשה זאת עבורו קיימים פתרונות שונים בשוק אשר יכולים לבצע שלבים אלה עבורו. מערכת ברודקאסט היא פרי פיתוח ישראלי משולב אנשי שיווק, מוצר וטכנולוגיה הבאים להנגיש לעסקים את כלל יסודות השיווק הדיגיטליים בצורה הפשוטה והנוחה ביותר. המערכת מתאימה עבורך תכנים שיווקיים ותבניות קמפיינים המותאמות לעסק שלך. במערכת ניתן לנהל ולמדוד את קהל היעד שלך, לקבל נתונים ספציפיים ובכך לדעת אם אופן הפרסום שלך מתאים ועובד.

ברודקאסט מספקת עבורך וכמובן עבור לקוחותיך תוכן שיווקי, כותרות פוגעות ושיווק דיגיטלי ראוי לעסק שלך. ניתן גם ליהנות מליווי אישי על ידי האנשים המומחים בשוק אשר יעשו את רב העבודה עבורכם וידאגו להוציא מהעסק שלכם את המיטב.

מאת עידן מנשה

בוגר HackerU , מתמחה ברשתות חברתיות, קידום אתרים

פרסום ומכירות באינטרנט

יש לך שאלה? נשמח לעזור
יש לך שאלה? נשמח לעזור

רוצים לקבל טיפים, חדשות ועידכונים ? תנו לנו לייק בפייסבוק.

bottom of page